Oyun Firmaları Nasıl Büyüdü ve Hangi Yöntemlerle Reklam Verdi?

CPM tüm dünyada her yıl istikrarlı bir şekilde artıyor. Bu ilerlemeyle birlikte reklamcılığın her geçen gün daha da zorlaştığı kabul edilen bir gerçek haline geldi. SocialPeta'nın yayınladığı 2021 “Küresel Mobil Oyun Piyasası Analiz Raporu”na göre Meta'nın sahip olduğu reklam platformlarının CPM ortalaması 2020 yılına göre %34 artarak 2021 yılında 21 dolara ulaştı. çoğu yayıncının temel sorunudur.
En İyi Strateji Oyunu Şirketleri Nasıl Büyüdü?

Kaynak: SocialPeta Tüm mobil oyun türleri arasında reklamı en çok istenen tür strateji oyunlarıdır. SocialPeta'nın raporuna göre 2021 yılında strateji oyunları için oyun başına 1315 farklı reklam yapılarak tüm oyun türleri arasında en fazla reklam sayısına ulaşıldı.
En İyi Strateji Oyunu Şirketleri Nasıl Büyüdü?
Ayrıca strateji oyunlarına yönelik reklamlar hızlı tüketilmekte olup, ortalama reklamın yayında kalma süresi yalnızca 31,5 gün olup, bu sürenin en hızlı tüketilen kategori olan atari oyunlarına göre yalnızca 1,4 gün daha uzun olduğu bilinmektedir.
En İyi Strateji Oyunu Şirketleri Nasıl Büyüdü?
Reklam satın almaya olan güven nedeniyle strateji oyunlarının ürünlerinde ve reklamlarında sürekli değişiklik yapması gerekir. Strateji oyunlarına ilişkin 5 milyondan fazla reklamı incelediğimizde reklamları ve ürünleri değiştirmek için kullanılan stratejiler şu şekildedir:

1. ''Esnek Oynanış'' Strateji Oyunları Reklamlarında Yeni Trend Haline Geldi

Strateji oyunları (özellikle hayat simülasyonları) zaman geçtikçe daha az oyuncuyu hedeflemek zorunda kaldı, bunun nedeni ise geçtiğimiz yıllarda rekabet sonrası reklam pazarının durgunlaşması ve oyuncuların artık reklam formlarına (özellikle UE4 hikayeleri ile ilgili reklamlar) alışması. ). Birçok firma daha fazla kullanıcıya ulaşabilmek için reklamlarını daha gündelik hale getirmeye başladı. Bunu, reklamları pazar onaylı ve ilgi çekici gündelik oynanışla birleştirerek başardılar. Benzer örnekleri aşağıdaki iki ilanda da görebilirsiniz. SocialPeta'nın reklam veri kaynaklarından edinilen bilgiye göre her iki reklam da yaklaşık 50 günde 2 milyondan fazla etkileşim aldı. Buradan bu tür reklamların pazar tarafından kabul gördüğünü görebiliyoruz. (Reklamveren: The Ants: Underground Kingdom Süre: 48 Gün Tahmini Etkileşim: 2,1 Milyon) (Reklamveren: Lords Mobile: Tower Defense Süre: 53 Gün Tahmini Etkileşim: 2,3 Milyon) Her ne kadar bu tür reklamlar oyun içerisinde çok sayıda oyuncunun dikkatini çekse de Kısa sürede oyun şirketlerine göre bu oyuncuların elde tutulma oranı çok düşük. Bu nedenle firmalara bu tür reklamları oyunlarına ve reklamdan neyi amaçladıklarına göre tasarlamalarını, reklamlarda oyunlarının değerini aşırı kullanmamalarını tavsiye ediyoruz.

2. Canlı Çekim Aşağıdakileri içeren Reklamlar Oyun Şirketleri Tarafından Popülerdir

Canlı aksiyon içeren ve genellikle senaryo tabanlı olan reklamların genellikle MMORPG'lere yönelik olduğu düşünülür. Bu reklam filmlerinde oyuncular genellikle aşırı dramatik senaryolardaki rollerle oyun dünyasını gerçek dünyaya bağlamayı başarıyorlar.
e2021'de trend strateji oyunları reklamlarına kaydı. SocialPeta verilerine göre 2021'in son çeyreğinde popüler reklamlarının %70'inden fazlasının live-action olduğu popüler bir SLG oyunu var.
Canlı aksiyon reklamlarını araştıran en popüler şirketlerden biri Lilith Games. WARPATH Mart 2021'de yayınlandığında oyundan ilham alan bir canlı aksiyon reklamı yayınlandı. Reklam büyük bir başarı yakaladı ve Lilith Games'in diğer reklamlarında da canlı aksiyon senaryolarını seçmesine neden oldu. TikTok'ta 4 gün boyunca reklamı yayınlandı ve 1 milyona yakın beğeni aldı. (Rise of Kingdom) UE4'e odaklanan bazı reklamlarda oyuncuların dikkatini çekmek için canlı aksiyon sahnelerine de yer verildi. (Hayatta Kalma Durumu)

3. Çok Yönlü SLG'ler Pazara Gösterişli Bir Giriş Yapıyor

Yukarıdaki girişimlerin dışında yeni çıkan strateji oyunlarının çoğunda oynanışa önem verilmeye başlandı. 2020'den sonra piyasaya sürülen çoğu SLG oyununun ekstra bir “X” unsuruna sahip olduğunu görüyoruz. Bunlar genel olarak maç-üç, kule savunma vb. unsurlardır. 37Games tarafından yayınlanan Puzzles & Survival, piyasaya sürülmesinden bu yana Japonya'nın en çok satan strateji oyunlarından biri oldu.
En İyi Strateji Oyunu Şirketleri Nasıl Büyüdü?
SLG'lerin oynanış mekanikleri değiştikten sonra çoğu oyun benzer bir yöntemi tercih etmeye başladı. SLG'lerde oyunun en zor kısmı olan başlangıç ​​kısmında oyuncuların çok iyi oynaması veya oyunu tanıması artık mümkün değil. Oyuncuların tutumunu arttırmak için çoğu yeni oyun, oyuncuların erken aşamayı hızlı bir şekilde geçip orta ve son aşamaya ulaşmasını sağlayan bu ''+X'' öğesini kullanmaya başladı. Ayrıca oyunlar, ekstra “X” unsurları sayesinde daha geniş bir kitleye ulaşıp, kolay oynanışlarıyla genel oyuncu sayısını kolaylıkla artırabilir veya stratejik oynanışa odaklanarak hardcore oyuncuların dikkatini çekebilir.
Tap4Fun'un 2021'de şiddetle önerdiği oyun Kingdom Guard'ın ilk 30 dakikasında kule savunması yer alıyor.

Çözüm

Reklam satın alma maliyeti ve yeni kullanıcıların ihtiyaçları nedeniyle oyunların kalitesinin oyuncuları karşılayabilecek ve tatmin edebilecek seviyeye getirilmesi gerekiyor. Pek çok şirket, ya “X” unsurları içeren SLG oyunlarını kullanmak ya da oyun reklamlarında gerçek kişileri veya etkileyicileri kullanmak gibi yeni yollar denemek için aktif kararlar aldı. 2022 yılında anahtar kelimenin “değişim” olacağına inanıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın